Monday, May 4, 2009

CUP CAKES.















































































































Pada 1 Mei lalu,saya rasa terpanggil untuk menyaksikan "Biggest Jalur Gemilang Made Of Cup Cakes For Malaysia Book Of Records",anjuran WI Kuantan.Ianya berlangsung di Kompleks Dagangan Mahkota,Indera Mahkota.Kebetulan saya kenal dengan seorang" pendeco",kawan lama yang sekarang ni kira dah jadi' sifu' kek.Kepada sesiapa yang nak mencuci mata dengan pemandangan berbagai jenis keindahan kek bolehlah melawat ke http://zatidhati.blogspot.com/.

Niat asalnya nak melihat kretiviti mereka dalam menghasilkan berbagai jenis 'design' yang mungkin menarik.Sayangnya saya sampai lambat,sebahagian besar cup cakes dah dibawa masuk ke dewan untuk disusun menjadi jalur gemilang.Semasa saya tiba hanya grup Kak Zati je yang tinggal untuk menghabiskan baki yang belum siap.Oleh kerana ramai yang dah penat,dan selepas melihat cara mereka 'mendeco' teringin pulak nak mencuba.Setelah di beri kesempatan,akhirnya saya berjaya menzahirkan percubaan kali yang pertama untuk 'mendeco' hingga selesai kesemua cupcakes tersebut.

Hasilnya seperti dalam gambar2 tersebut,memang seronok...selepas ni saya rasa teringin nak belajar kek aising pulak....

3 comments:

JVanderlin said...

syok ek...ranggilah kak Hai skang...siapa yg dok tgh ajar tu? Tahniah tu kira fist attempt dah buat record. Hebat uuu!!1

hai said...

hihihi...,dia tu la kak zati!

NorRa2009 said...

copp... nak tanya, cup cake ni jk buat hantaran jauh2 tahan cair tak?