Sunday, May 23, 2010

IKUT SUKA AKU LA!!

Hari Sabtu lepas,aku ke pasaraya besar,satu2nya pasaraya besar milik orang Islam di sini....mulanya nak beli minyak masak je,minyak cap buruh yang 5 litre RM12.50, murahkan??Tu la pasal, sebab tengok harga barangan basahnya pun banyak yang murah....melarat la plak!!Apa taknya,tomato sekilo RM1.40,timun RM1.30,udang yang biasanya harga RM15.90,sekilo....aritu cuma RM12.90...akhirnya berbagai jenis sayur yang diborong....telor sesarang,RM5.99....ok la tu....ops beli ayam sekali la.....bawang besar seguni,RM 3.99...rembat je la...geleng kepala suami aku .....tapi gula cuma boleh sekilo je...lantak la sekilo pun jadik la!!

Tengahari tu cadangnya nak masak sambal udang dan goreng sayur campur,tapi akhirnya menu yang siap,sambal sardin,petola masak air,(petola yang dah 3 hari dok dlm peti)telor goreng dadar,ikan masin goreng,ulam peria katak dan budu....
Suami aku kata ..."aik,mana yang beli tadi??"hehehe.....tu la orang pompuankan .....ikut suka la sebab kita yang masak!!

14 comments:

relevan said...

Ini kes beli hok lain masak pula hok lain..takper takper..janji masak dan makan..

endiem said...

tu nama rambang mata kot..

Sharinginfoz said...

beli banyak2 biar kembang ekonomi negara sikit.....

Jom Makan Free Kat McD

syahbandar87 said...

camtu eh.huhu..betul2..x perlu dipersoalkan..sy sape yg kapten dalam hal ini kn.hehe

dkama said...

nafsu shoping, nafsu masak dan nafsu makan adalah 3 perkara yang berlainan... PEACE...

Hashim Zabidi said...

Kalau ada lebih simpan untuk malam pulak. Tak payah masak lagi. Kalau agak-agak tak cukup, goreng aje ikan bilis dengan kepada-kepalanya sekali.

Tirana said...

hehehe...tak pe..yang beli tu simpan masak untuk hari lain..dah penat shopping, kadang-kadang rasa malas nak masak.

hai said...

salam relevan,
iya,yg penting koi tetap memasak!!

salam endiem,
rambang mata sampai x tau nak masak yg mana dulu....

salam sharinginfo,
betul3..kalo x kita sapa lagikan!!

salam syahbandar,
mmg akak bukan nakhodanya,sekadar chef je...nakhoda biasanya makan je apa chefnya masak kan!!hehehe...

salam dkama,
betul la tu...org pompuankan ada 9 nafsu..hehehe...

salam pak hashim,
betul tu,biasanya kalo dah malam...lauknya lebih simple!!

salam tirana,
setuju sgt...masa nak membeli,seronok membayangkan masakan yg akan dimasak,tapi bila dah sampai rumah,penat,malas..tu yg bukak tin sardin je la..hehehe....

Webmaster@Echam said...

Banyok aok memborong kak hai. Senget agoknyer bahu abg ngendong barang tu...

penjejak maya said...

salam ziarah ke sini..

maiyah said...

orait le tu.. sambal sadin mabeles apa..

INTAN RH said...

hahaha..kak sama la dgn koi, beli byk2 tp masak nya lain :D

byk nya kak beli bwg smp seguni!

hai said...

salam echam,
x de la byk ngat,yg sedang2 aje!!x la sampai x hengat dunia....

salam penjejak maya,
tima kasih..

salam maiyah,
tu lakan...mmg marbeles sehingga menjilat jari!!

salam intan,
kadang beli lain, masaknya lain...biasala ikut mood..hehehe..
aceli bwg tu dlm 4 kilo lebih je seguni..dah murah beli je la...tapi jadi surirumah pun kena kreatif,kalo rasa byk sgt,jadi share separuh ngan jiran sebelah..separuh harga srg..jimat gitu..hihihi..

a kl citizen said...

kreatif la namanya ni

tidak tertakluk kepada barangan yang dibeli saja kan