Sunday, November 8, 2009

KISAH BENAR.

Kejadian ni berlaku beberapa tahun lepas...Kak Nor seorang surirumah yang mempunyai 5 orang anak.Pagi tu masa dia tengah sibuk mengemas , telefon rumahnya berdering....Kak Nor terus mengangkat gagang dan memekapkan ke telinga,lalu dia  menyapa dengan "hello".....terdengar suara seorang lelaki yang menjawab dengan "hello, boleh cakap dengan aboh...."?Kak Nor rasa heran juga,tapi dia terus je menjawab "aboh tak de".Pemanggil tu tanya lagi..."Aboh gi mana??"....Kak nor jawab balik "la... aboh dah mati!!"Dengan nada terkejut lelaki tu tanya  Kak Nor...."eh!awok ni sape??"Kak Nor tanya dia balik "Dah,awok yang telepon koi..awok nok cakap ngan sape.?"Koi ni sebenornya nak cakap ngan rasid...." Kak Nor terus je memotong..."ha...kabo la nok cakap ngan rasid  ...koi ni bini dia...dah awok tanya ke aboh koi,aboh koi dah lama meninggal!!"Jadi kepada sesiapa yang membuat panggilan ke rumah orang tu berhati2 le...jangan main terjah je.....!!

11 comments:

Tirana said...

Hehehe..kena belajar jugak cara-cara nak membuat panggilan dan cara-cara nak menjawab panggilan talipon.

Fadh said...

apa hubungan rasid dgn 'aboh'?

mazru said...

nama panggilannye aboh si rasid te dak..macam ade org temerloh te kome panggil aboh jugek..

relevan said...

lor..aboh tu pak mertua rasid lah yer..?

abu muaz said...

kah, kah, kah...... lawak musim banjir.

hai said...

salam Tirana,
betul tu sama je diorang berdua..tak kena gaya menjawabnya!!

salam Fadh,
wei,koi dah tulis kat atas tu kak nor tu tu kata koi ni bini dia...meknanya dia la bini rasid tu!!

salam mazru,
koi pon tak paham..kala rhodong2 laki koi memang suka sangat tanya ayah/aboh ada...macam menanya anok2 je..padahal koi ni kan bininya!!asal dengor sore halus je deme ingat anok2 je la...

salam relevan,
memang betul la tu...pok mertua rasid tu yang dah meninggal...

salam abu muaz,
dah banjir ke kat sana??

Webmaster@Echam said...

Kak Hai,
Letih jugek yek kalao salah bercakap ni...

hai said...

salam echam,
perkara gini memang selalu berlaku!!

a kl citizen said...

assalammualaikum

lucu... hehehe

endiem said...

suara kak nor tu macam suara budak tadika ke?

um. masyitah said...

Kak hai
lawak pun ada juga kan bila salah tafsir dan salah bicara