Monday, July 19, 2010

CHICKENPOX OR CHICKEN PORK???

"Chickenpox"....biasa kan dengar perkataan tu....tapi kalau zaman  dulu,selalunya dengar cikgu ngan doktor je sebut perkataan tu....makcik2 kat rumah panggil "demam campak",tak pun "demam buah" la..atau "cacar" gitu...Tapi zaman sekarang,semua orang pun dah pandai meyebutnya ....sampaikan budak2 kecik pun reti sebut,tapi tak tau la diorang tau  maknanya tu... .Baru2 ni anak bongsu saya si Hana mengorder nak makan chickenpox....tentu la terkejut budak yang mengambik order tu kan....faham2 je la sebutan cara budak2...silap2 dengar bunyinya macam "chicken pork".....tapi sebenarnya Hana maksudkan ialah "chicken chop"!!

Pasal tersalah cakap nikan....teringat masa zaman sekolah dulu...masa tu saya di tingkatan 4.Petang tu kami melepak selepas berlatih sukan dipadang...memang la penat dan haus...Tiba2 sorang kawan bagi idea paling cantekk..."Eh,bebudak,jom kita gi sekolah sebelah nak,pekena waterfall!!"Apalagi semua pun berpandangan sesama sendiri,lepas tu berderai ketawa kami.....kawan saya tu sebenarnya maksudkan air "water cooler" kat sekolah sebelah tu,...hehehe....sukahati je kan gi sekolah orang!!

9 comments:

INTAN RH said...

hehe..kelako la..tp takpe, janji paham belaka :D

semut-terbersin said...

hahahaahahahahaha..klaka la hana..macam2 benda pelik die order..nasik goreng bodo..[eh itu die gak yg order kan?]
haha waterfall..ingatkan betul2 kawan makteh ajak pi mandi2 kat waterfall..hahahahaha..sakit perut nak tergelak..

relevan said...

Chicken chop..ada orang makan sama nasik..

a.T.i.e.Q.a said...

adoi..gelak sampai sakit perut~Hana ni mcm2 la!!

hai said...

salam intan,
betul tu,bese la kan kesilapan yg x disengajakan...

salam angah,
ooo..nasi goreng tu si izzah ...pasal member tu...bukannya apa,letih sgt kot tu yg x fokus..kuikui...

salam relevan,
ye la koi tgk skrg ni ada yg pakej ngan nasi skali....

salam atie,
hana mmg lorat...tapi sunyi kalo x de dia!!

endiem said...

lamb chop pun sedak jugak

a kl citizen said...

chicken pork ..tu kelakar.
boleh terbayang muka waiter tu...

terbaru dari saya : melampias marah, makan goreng pisang panas

piewahid said...

hehehe...
saya pun slalu keliru cenggitu tapi xpelah kan. kalau takut salah, sampai bilapun xpandai.

p/s- saya slalu tersasul sebut waterfall sbg waterfull!

hai said...

salam endiem,
betul tu..tapi budak2 mmg suka ayam!!

salam teacher,
english ni selalu sgt bunyinya dekat2 je...salah pronoun jadi lain!!

salam piewahid,
hehehe..biasa la tu!!