Sunday, February 28, 2010

EMMM... :-)

Aku biasa dengar beberapa citer kelakar Pahang versi lama,disebabkan salah paham yang berlaku kerana bahasa daerah yang digunakan.Lebih2 lagi kisah sorang pakcik yang minum di sebuah kedai menyebut "keh nok keh sebut"dan di bawakan air carlsberg...begitu juga dgn sorang pakcik ....tak tau le kalau pakcik yang sama,yang mintak air dgn menyebut "nehepe"....berulang kali bila ditanya nak minum apa?menyebabkan tuan kedai meninggikan suara kerana tak paham...sudahnya pakcik tu sebut "ala,bagi la air kupi hok dalam tv te!!".
Ini plak versi baru zaman ini.....ada la sorang mamat ni yang datang dari kampung hulu yang memang tak pandai langsung berbahasa inggeris,dia masuk ke sebuah restoran ...duduk di sebuah kerusi dan didatangi seorang pelayan untuk mengambil pesanan...dgn penuh yakin dan selambanya dia menyebut,"bagi saya air tujuh  u p cap katun joget......."!!

10 comments:

al-mankaraqi said...

kahkahkahkahkah............

piewahid said...

nak gelak rase semelit,
tak gelok rse nak tergelok, sudahnya, baiklah gelok. hahahahahaha...!

maiyah said...

wakaka.. wat sy guling2 nih

Mazru Majid said...

wakakakaka..koi pernah tige versi yg aok citerkan te..mmg kelakor

endiem said...

air tujuh u p cap katun joget tu air apa?

hai said...

salam endiem,
yg dimaksudkan tu,air 7up...iklannya kan ada kartun rambut pacak yg asyik terjoget2....kat tinnya pun kdg ada gambar kartun tu....hihihi....

hai said...
This comment has been removed by the author.
Hashim Zabidi said...

versi jenaka orang Pahang dari dulu sampai sekarang sudah boleh dibukukan.

rahimin idris, yasin Sulaiman, endiem, piewahid, relevan atau sesiapa saja boleh mulakan...

Saya tabik mereka itu...

a kl citizen said...

setuju ngan komen en Hashim tu

elok bukukan jenaka pahang ni

relevan said...

Orang ganu cakap pula..bagi kawang air seveng uk satu..