Monday, February 8, 2010

Bau Ketiak Lelaki Menjadi Penawar Tension?

Benarkah bau ketiak lelaki mampu menjadi penawar kepada gejala tekanan yang dialami oleh wanita? Kenyataan ini dikeluarkan oleh Bahagian Biologi Manusia di University Pensyvania beberapa tahun lalu. Kajian dilakukan di sana membuktikan bahawa peluh lelaki membantu kaum wanita menurunkan tekanan dan melancarkan perjalanan haid.

Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America. Sebelum ini, bau ketiak lelaki yang sengaja ” diproses” daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh “digoda” dengan bau lawan sejenisnya.
Dalam uji kaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian di sapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia dalah bau peluh lelaki dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut. Enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang di sapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur.

Hasilnya sungguh unik. Selain boleh mencerahkan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang…. dipetik dari majalah PA&MA…Feb 2004…kalau tak caya…
So kengkawan kalau tengah stress tu …..bolehlah cium ketiak suami atau adik lelaki anda..( yg halal shj)
Bagi kaum adam pulak, simpan bau ketiak tu utk orang tersayang.
Moral of the Story…. So kalau isteri dok tention tu … lepas balik riadah..calit sikit bau ketiak anda..yang masam tu insyaallah mood dia ok…….
Ha..ha…ha. … selamat mencuba…& Kepada para isteri jangan dok tension sangat…nanti kena cium bau ketiak suami ……..

14 comments:

Tirana said...

Sebelum cium, suruh suami sembur perfume banyak2..hehehe..aci tak macam tu?

endiem said...

tirana ..tak acilah macam tu.

maiyah said...

hehe.. ada baca ttg ni.. xde suami jd bau ketiaj sndri bleh x ngeeeeee

relevan said...

Aka kat rumah pernah berkata '' Mau pengsan bau ketiak abang ''..wakaka!

hai said...

salam tirana,
kalo camtu baunya dah x ori la..hehehe...

salam maiyah,
teringat masa akak pregnant,jgnkan bau suami,bau badan sendiri pun boleh termuntah!!maiyah,cium ketiak fizi je la..hehehe...

salam relevan,
kalo pratikkan,terus pengsan gamoknya....hihihi..

a kl citizen said...

assalammualaikum

saya rasa kajian ni berat sebelah...kut
macam tak caya je
napa diorang tak buat kajian sebaliknya pula, kan..
saja nak menangkan org lelaki je ni...
:)

piewahid said...

bgi sesetengah individu lah kut? pernah jgk bce kajian cenggini. nak tolak kang, dia org dh buat penyelidikn. cme scara peribadi, saya alahan dgn bau ketiak busuk ni. ketiak sendiri je yg 'wangi'

YanDarwisy said...

yer ker tuh? ketiak sapa lebih mangi ya?

hai said...

salam a kl citizen,
saya rasa bau badan masing2 ni agak unik dan tersendiri...mungkin artikel ni cam lebihkan org lelaki tapi saya rasa sama je bau badan wanita tu menjadi tarikan suami dan memberi rasa kedamaian pada suami jugak...saya pun heran dgn anak saya yang ke6 dan yg bongsu,diorang selalu datang n cakap"ibu,nak cium ketiak ibu boleh tak"memula dulu saya ingat buang tebiat ke budak2 ni...tapi skrg ni dah x kesah je...

salam piewahid,
hehehe..memang le suma org ngaku ketiak diorang paling wangi...

salam Yan,
kena siasat sendiri le..hehehe..

Mazru Majid said...

hehehe..patut la ander mase-mase te koi selalu nampok org lelaki cium ketiok sdr..rupenye tgh stress la kalo gitu...hehe

INTAN RH said...

Fakta ni mmg btl, koi dh bc n koi dh buat, mujarab..hehe
tp jgn cium ms asben br blk keje atu br abih main bola..

pengsan!

:D

Qaseh Mas yita said...

salam kak hai.apa khabar?
Masyitah sdg set up blog baru.yg lama dah delete.wat masa ni,ini dulu blog saya kak.
sekian,wassalam

p/s:dulu masa hamil anak sulong saya amek baju suami dan mak saya yg dah mereka pakai wat tidur.maklumlah suami dan ibu jauh.

Hashim Zabidi said...

nak ilangkan bau ketiak ada petuanya.

Saya terbaca satu jernal dari barat
bau badan lelaki + bau alcohol + bau rokok boleh memberi rangsangan bagi wanita.

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室