Friday, April 17, 2009

HAPPY BIRTHDAY HANA


Semalam kami meraikan harijadi Hana,puteri bongsu saya yang ke 5 tahun.Wah,dia dah semakin membesar,dan rumah saya telah makin sunyi dengan tangisan anak kecil.Tidur saya telah lama tidak diganggu oleh karenah ditengah malam.Kadang kadang rasa rindu dengan suasana ketika melayan anak semasa masih bayi.

Tiada juadah yang istimewa disediakan cuma sebiji kek yang di pilih oleh Hana dan sate yang saya beli setelah 'travel' sejauh 60 km untuk mendapatkannya.Begitulah keadaannya,kami memang sanggup berjalan jauh untuk mendapatkan kepuasan dalam menikmati makanan yang kami gemar.
Saya belum menemui 'gerai sate' yang boleh dikatakan sedap di bandar Kuantan ni,Jadi saya ke bandar Pekan dan menjadi pelanggan tetap kepada sepasang suami isteri veteran di situ.Sate dan kuah kacang mereka memang best,setanding dengan yang dibuat oleh Pak Long Sahak(sepupu abah)yang juga pernah menjadi tokey sate di K.lipis.

Sepanjang jalan saya ke bandar Pekan,kelihatan orang sedang memasang 'signboard' dan poster Datuk Najib dalam pelbagai saiz bermula dari simpang di KIPSAS hingga ke bandar Pekan.Saya hairan juga,dalam cuaca yang tak berapa nak sihat tu,(hujan)mereka tetap bertungkus lumus menaikkan poster.Rupa2nya Datuk Najib Akan berada di sini pada hari Sabtu 18/4...patut la..

5 comments:

JVanderlin said...

Selamat Hari Jadi Hana.. Dari Aunti D. Tak de apa untuk Hana. Seronok tgk hana dah besar. Utk DSI najib selamat menjamu poster!! ahak..ahak

hai said...

ahak...ahak..no,no,no, tak baik tau,ISA...ISA...kah...kah..

una_noche said...

based on picture,hanah da pandai control cun tue...camner tue k.hai...hepi burfday my dear hanah...

hai said...

he...sebab dah makin tua kot!

Ahmad Belia said...

salam singgah. harap anak nanti jadi generasi ulul albab yee...