Sunday, April 12, 2009

AKU TAK FAHAM!!!!!

Aku tak faham bila seorang lelaki dengan bergayanya mengaku masih lagi bujang hanya untuk meraih cinta seorang dara sedangkan dia bukan saja telah beristeri.Malah usia perkahwinan juga telah menjangkau ke angka puluhan tahun,dengan di kurniakan anak yang menimbun....

Aku tak faham bila ada wanita yang sentiasa merasa muda belia,sedangkan umurnya semakin lanjut,wajah telah mula di bayangi kedut yang mulai mengeriput tapi memanggil gelaran dengan semua perempuan di dunia ini dengan gelaran 'kak'.Adakah kerana dia seorang yang ingin mengekalkan adab kesopanan atau adakah dia seorang yang perasan....

Aku tak faham bila seorang wanita yang menjajakan dirinya sebagai seorang janda walhal,dia masih bergelar isteri kepada seorang lelaki yang mengamalkan poligami...

Aku tak faham bila seorang wanita yang baru mengecap kehidupan berumahtangga semula,setelah menjanda untuk kali kedua dan menikmati perkahwinan buat kali ke tiga berakhir dengan kematiaan suami dengan tragisnya.Betapa lakonan dan skrip yang baik dapat menghasilkan sebuah drama terbaik,malangnya drama tersebut menimbulkan berbagai persoalan bila suami yang telah mati,tiba2 muncul menunjukkan diri dan orangramai menjadi saksi sebuah misteri.......ah....apakan daya aku telah terpedaya.....

2 comments:

Nurulhana Hussain said...

hmm... life is full of drama. There are still millions of questions remain unanswered in this world.....

hai said...

hmmm..begitulah dunia...di akhir zaman pula.