Tuesday, December 13, 2011

SEDAR LA DIRI TU SIKIT !!

Semalam,Sek.Men berhampiran rumah saya telah dibuka sebagai pusat pemindahan banjir.Seramai dua ratus lebih orang telah mendaftar di situ,di sebabkan kedudukan sekolah yang hampir,maka pengerusi Taman perumahan saya ni telah mempelawa beberapa penduduk(kaum wanita) untuk meninjau dan memberikan bantuan yang di fikirkan sesuai.

Apabila mereka sampai,kelihatan 2 orang sukarelawan sahaja yang bertugas  memasak makanan untuk mangsa banjir,maka mereka membantu dengan menyiang sayur dan melakukan kerja2 penyediaan makanan.Apa yang sangat mengecewakan mereka,bukan sahaja pertolongan mereka tidak dihargai malah dengan sombongnya diorang(mangsa2 banjir) ni datang ke tempat memasak...dan meninjau2 sambil berkata,saja la nak tengok,bersih tak!!Jangankan nak ucap terimakasih,boleh pulak sebelum menjamah makanan tu,diorang mencium2 makanan sebelum dimakan....Bagi saya perbuatan mereka memang melampau dan biadap sangat,sehinggakan biskut kering dalam tin,yang diberi pun diorang cium2 dulu sebelum makan.Akhirnya kawan2 saya ramai lari balik...lantak korang la dok kat situ...dari niat nak buat pahala dah bertukar menjadi dosa la plak...dugaan!!huhuhu.....


Sepatutnya diorang ni(mangsa2 banjir) bersyukur la sikit,kerana telah diberikan tempat,makanan dan berbagai lagi bantuan,kalau rasa diri tu hebat sangat,tak layak makan makanan bantuan banjir,pergi la dok kat hotel2 yang berlambak kat bandar ni....banyak cekadak la pulak!!

3 comments:

semut-terbersin said...

mmg tak bersyukur langsung..derang tuh dari kawasan orang2 kaya ke? belagak benar! betul tu makteh..kalu dah kaya sangat, dok laa hotel je senang! tak menyusahkan org lain

hai said...

kalo diorg kaya sgt,x pindahnya kat sekolah tu....diorang dari kaw.perkampungan n taman perumahan berdekatan...bajet je cam org kaya konon!!

marinahunny said...

betullah kak, patutnya diorang bersyulur sbb ada SUKARELAWAN yg berbesar hati nk tolong.