Wednesday, August 11, 2010

SALAM RAMADHAN

Alhamdulillah..arini seluruh umat islam telah mula menjalani ibadah berpuasa ...Saya ingin mengucapkan,selamat berpuasa buat semuanya,semoga tahun ini akan lebih membawa keberkatan dan keinsafan kepada  kita,mudah2an kita sentiasa dirahmati oleh Allah SWT. Terimakasih pada yang mendoakan kesembuhan buat suami saya...nampaknya kesihatan dia semakin pulih walaupun masih lagi bercuti....

Harap2 tahun ni Hana mampu berpuasa penuh...Seperti selalu,rasanya bulan puasa ni bulan paling menjimatkan dari segi kewangan dan tenaga kerja....hehehe...sebab hanya perlu memasak pada waktu petang je...masa sahur,tak la teruk sangat juga,kalau dibandingkan dengan bulan lain...Awal2 lagi anak2 dah pesan,menu manisan untuk hari pertama berbuka puasa....'puding karamel'...hmm....alhamdulillah dah disejukkan dalam peti.Untuk suami,saya akan sediakan 'cekodok kurma' untuk dia,sebab dia kena berpantang makan(banyak makanan yg tidak sesuai untuk orang yang mengalami patah macam dia).

Apa yang kurang menyeronokkan tahun ni,sebab tak dapat nak pergi bertarawih....tak sampai ati nak tinggalkan suami yang kurang sihat gitu...Dia pun cam terkilan jugak....tapi menaruh gak harapan,seminggu  dua nanti...boleh pergi kot!!

8 comments:

piewahid said...

alhamdulillah cik asben makin sembuh.

selamat menyambut ramadhan juga dari kome sekuarga. semoga mendapat barokah, keampunan dan taqwa.

endiem said...

selamat berpuasa..semoga mendapat keberkatan Nya.

atie said...

salam kak hai...

selamat menjalani ibadah puasa....

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

Selamat Berpuasa juga

relevan said...

Salam Ramadan rodong..moge asbennya cepat sembuh yer..

maiyah said...

slm ramadhan.. moga ceria di bulan mulia ni.. :)

penjejak maya said...

salam,

moga cepat pulih suaminya itu dan selamat mengerjakan ibadah puasa..

marinahunny said...

salam kak hai,

selamat berpuasa utk akak sekeluarga..
semoga suami akak cepat sembuh!