Tuesday, April 27, 2010

CINTA PERTAMA??

Ada sesiapa yang percaya dengan cinta pertama??Mungkin setiap orang mempunyai persepsi tersendiri untuk mengakui kebenaran bahawa memang wujudnya cinta pertama,dan kononya cinta pertama ni merupakan cinta yang paling sukar untuk dilupakan.....iya ke??

Saya tak pernah percaya bahawa wujudnya cinta pertama ni,bagi diri saya sendiri...tak perasan pun bila saya betul2 jatuh cinta dan siapa sebenarnya cinta pertama  saya.Mungkin saya ni tak pernah serius sangat dengan cinta kot..hehehe..lawak je bunyinya!!Bukan maksudnya saya tak ada perasaan terhadap lelaki,seawal2 perasaan saya pernah suka pada seseorang waktu tu,saya berumur 12 tahun...zaman perasan nak jadi remaja sangat....Saya mengaku saya suka pada seorang rakan setaman yang sebaya.....dia merupakan seorang budak yang pemalu,waktu tu pemain bolasepak negeri bawah 12 tahun,dan hensem juga...arghh...gediknya!!Sayangnya mamat tu tak pernah tau pun yang  saya ni  peminat dia.....kiranya saya ni syok sendiri la..hahaha....mana  la tak syok sendirinya, sebab saya sendiri tak pernah bercakap sepatah haram pun dengan dia...Selepas tu,keluarga saya telah berpindah  ke Pahang dan lenyap la kisah cinta rahsia saya!!

Kini setelah lebih 20 tahun berlalu,saya terjumpa dengan kawan baik dia masa sekolah dulu....kononya saja la saya ni bertanya  khabar dia....Tak sangka  bila kawanya  tu bagitau rupanya  dulu,dia  pernah jugak sukakan saya....hehehe..rupanya saya tak la bertepuk sebelah tangan ek.....perasan!!
Menurut cerita kawan tu lagi,dia pun dah tak tau mamat tu hidup lagi ke tidak..sebabnya dia dah menjadi penagih sejak dari tingkatan 3 lagi....Kemudian kedua ibubapanya berpisah dan dah berpindah dari Taman tu....sedih gak dengar  cerita tu.....kenapa la bodoh sgt mamat tu,sebab dari sportman leh jadi drug addicts!!
Walaubagaimana pun dia bukan la cinta pertama saya  sebab kami  tak sempat bercinta pun...huhuhu....dan walaupun selepas itu saya  mempunyai beberapa koleksi yang boleh diketengahkan sebagai calon2nya... ....hehehe...tapi.......

Yang pastinya cinta  pertama saya mungkin saya  anugerahkannya pada suami saya yang telah pun berkongsi hidup selama 20 tahun ini bersama saya dengan penuh kasih sayang.....semoga perkahwinan kami berkekalan hingga ke hujung nyawa!!

**tahun ni merupakan ulangtahun perkahwinan kami yg ke 20!

10 comments:

a.T.i.e.Q.a said...

wah~kembang la Eteh~

tahniah~! dah doploh tahun tu!!

piewahid said...

tahniah, semoga sentiasa berbahagia dunia akhirat.
cinta pertama, kedua, ketiga....ke sejuta? xde lah. yg ada cuma cinta sjati!

INTAN RH said...

koi sokmo pening baca karangan kak hai ni hehe, takde perenggan, slalu koi skip jek.. :D

1st luv koi org mentakab jek..ntah idup ntah takde dh..Allahualam.

hai said...

salam atie,
hehehe...sesekali kasi kembang la.TQ..

salam piewahid,
tima kasih..betul tu cinta sejati cinta yang diberkati dunia akhirat!!

salam intan,
hehehe..tima kasih atas komen aok tu..mmg betul,kdg koi pun pening...koi ni bukan pandai sgt..tu yang bm pun x kredit..huhuhu...org mentakab ek!!

Hashim Zabidi said...

Selamat menyambut ulangtahun ke 20 berkongsi hidup bersuami isteri. Mudah-mudahan kekal sampai tamat.

Cinta pertama sebenarnya ada dan tak semestinya pasangan itu berkahwin atau tidak. Cinta pertama itu kadang-kadang menyelinap dalam ingatan yang tidak diminta, datangnya tiba-tiba. Ia tidak berbentuk rindu.

Saya bercinta selepas kahwin.

relevan said...

Hah Intan..kawan orang Mentakab juga..

maiyah said...

tahniah.. dah sampai doploh dah.. moga ceria slalu

YanDarwisy said...

Samalah kita, bperkenalan bermula dr darjah 5.alhamdulillah...cinta pertama berkekalan hingga ke hari ini dan dikurniakan seorang anak lelaki sbg pengikat kasih sayang.

al-mankaraqi said...

salam kok, koi percayer pader cinter pertamer keraner setiap cinter yg datang akan koi anggapi sebagei yang pertamer..fuhhhhhh............kakakakaka

hai said...

salam pak hashim,
tima kasih...saya x percaya cinta pertama sebab byk sgt kenangan yg menyelinap tu ...x tau yg mana satu yg ianya...hehehe..saya pun bercinta lepas kawin kot sebab kenal dlm 3 bulan je...

salam relevan,
bukan aok sorang je org mentekab..huhuhu...betul dok intan!!

salam maiyah,
tima kasih..mudah2an hendaknya!!

salam yan,
wah!seronoknya kan...x ramai yg bertemu jodohnya camni..mudah2an berkekalan hendaknya!

salam almangkaraqi,
eleh,aok tu konon suma pun cinta pertama..ketnya sampai sudah x de teruss!!jadila memilih sgt...nanti jadi bujang lapok..hehehehe..