Monday, November 1, 2010

ALAHAI RINGTONE!!

Wah!Petang tadi dan  le aku melepak seround dgn kengkawan depan rumah ni....Apa yang paling menarik perhatian aku ialah  ringtone telefon salah sorang dari mereka...Main ko,tone mesej dia cam bunyi announcement  kat KLIA je gayanya!!Ting tong.....bla..bla..bla...sedap gak bunyinya..hehehe..

Cakap pasal ringtone,teringat kat anak aku yang sorang ni,.. Ada la beberapa tahun lepas,sibuk benor orang guna ringtone suara anak kucing mengiau kan..Ntah mana plak dia dapat idea,dirakamnya suara anjing menyalak dan dijadikan ringtone mesej dia.Kebetulan ada cina kat taman ni yang bela anjing,jadi dia sengaja dok kat depan pagar dan rakamkan suara anjing tu menyalak!Nak jadikan cerita,satu ari tu...masa dalam perjalanan balik dari K.L-Kuantan,kitorang singgah di sebuah masjid dalam daerahTemerloh untuk bersolat.Oleh sebab kesengalannya,tak dimatikannya telefon dia....Dah la waktu tu orang sembahyang berjemaah,tetiba plak telefon dia dok menyalak kat dalam masjid!Apalagi....usai je solat...Zakwan jadi mangsa kemarahan abang2nya.....

Baru2 ni dia buat hal lagi....telefon dia dah rosak,jadi dia guna telefon adik dia yang dok kat asrama tu!Ya la telefon tu jarang2 digunakan,hanya sesekali bila adik dia balik baru la telefon tu aktif.Minggu tu adik dia balik dari asrama,dan keesokanya dia pergi ke perpustakaan di bandar.Al kisahnya....waktu adiknya tengah dok dalam tandas,tetiba bunyi orang azan,terkejut la kawan tu...Rupa2nya azan tu datang dari telefon dia....sengal betul la Zakwan!!

5 comments:

a.T.i.e.Q.a said...

Naya je ke Nabila..sabar jelah dgn Zek sempit tu!

piewahid said...

hehehe...
tergelak membacanya.
moga bahagia dan ceria selalu.

saya baru je publish entry pasal masalah henfon ni.

relevan said...

Macam2 gaya ada bunyi ringtones hendphone ni..sikit lagi tentu ada bunyi Cicak Tekek pula..

hai said...

salam atie,
nabila terkejut sangat sebab bunyi azan kul 12 tghari plak tu...mula2 dia perasan azan kat masjid!

salam piewahid,
mmg ada 1001 citer pasal henfon ni...macam2 ada!!

salam relevan,
goner agaknya bunyi cicak tekek tu??huhuhu...

Hashim Zabidi said...

ada masa kawanpun gempar juga bila dengar ringtone henfon dlm drama tv sama dengan ringtone henfon kawan, he he he...