Thursday, November 11, 2010

BIOR BETUL!!

Pagi ni aku gi sebuah pasaraya....harga gula pasir kasar Prai RM1.90 sekilo.....Eh! harga gula dah naik ke...atau aku je yang tak tau!!

Bior betul....bila masa harga gula naik ni???

Atau harga gula terpaksa dinaikkan kerana harga minyak yang dah naik!!

Beras Nasional (beras untuk orang miskin)pun dah lama tak nampak di pasaran....Ini beras utama pilihan aku!!

Dah naik boring citer pasal harga barang naik ni......

Gaji tak naik2 plak....dahtu bonus untuk kaitangan awam pun tak ada.....bagi bantuan RM500 tu....bunyinya cam bagi sedekah je kat kakitangan awam.....

Iya la biasanya orang sebut bantuan banjir,bantuan warga emas....tak sama standard gitu  ke??Nampak cam susah sangat nak bagi bonus.......banyak sangat alasan!!

Sori la ek..sesapa yang tak setuju ngan aku....ini hanya pendapat aku sorang!!... huhuhu....

11 comments:

Webmaster@Echam said...

Kak Hai,
Mmg dah naik rege wehhh...

hai said...

salam echam,
la...iya ke, tertinggal tren sokmo..hehehe....

Mazru Majid said...

koi pun baru ni la tau nye kak hai weh...hehe

hai said...

salam mazru,
tu yang buat koi konpius...tanya ngan sorang mamat ni...dia pun kata dia x perasan kalo rege dah naik,padahal dia meniaga kedai makan!!

10 said...

macam2 hal kan...

ummu said...

salam kak hai
harga gula ni memang dah naik,kak
nasib baik suami jenis tak berapa suka gula,saya pula tak berani gula lebih2,jadi kalau sepeket gula tu bolehlah tahan sebulan.tak tahulah kalau anak2 dah sekolah rendah esok2..
akak raya aidil adha kat mana?
sekian wassalam

eL said...

A'ah kak...saya pun tak perasan. Lama benor tak beli gula.

hai said...

salam 10,
mmg macam2 hal..tak abis2 ngan harga barang yang naik je...

salam ummu,
lama x bukak blog ni...akak ni kalau sebulan kurang2 8-10 kilo gula....terasa gak kenaikannya tu!!akak beraya ke mentakab,pastu byk ke tempat lain...tapi baru kemarin balik ke rumah...hehehe..raya sakan!!

salam el,
awak mmg lmbat nak perasan...mesti x rajin beli pun..hehehe

piewahid said...

baginya sikit, ambilnya byk berganda2sampai anak cucu terasa perit.

abu muaz said...

bila baca hai singgah rumah piewahid barulah ingat lamanya saya tak bertandang ke sini. apa khabar?

Kamsiah said...

sebelum gula naik,harga kuih muih kt tempat saya 3 biji-90 sen
now dah jadi rm1.15 sen utk 3 biji