Sunday, January 10, 2010

TERTARIK DENGAN KALENDAR NI!!

Bila masuk je tahun baru tentu kita akan terjumpa berbagai2 jenis kalendar yang pelbagai ...kekadang terlalu banyak yang kita dapat sehinggakan tak tau kat mana nak diletakkan.Dari sekecik2 kalendar hinggalah sebesar2 manusia,boleh jugak la menutup lubang2 kat pintu bilik atau menutup dinding2 yang dah berconteng!!

Antara banyak2 kalendar yang diperolehi saya tertarik dengan kalendar meja yang dihasilkan oleh Majlis Perbandaran Kuantan....sangat menarik kerana ianya mempunyai beberapa resipi masakan tradisional Pahang yang dihasilkan oleh Tengku Puan Pahang.Ada antaranya yang saya sendiri pun belum penah makan.
Ini adalah antara yang terdapat pada kalendar tersebut,saya kongsikan bersama....

9 comments:

YanDarwisy said...

Wah... bleh arr hari2 masak sedap2.
Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati!

relevan said...

Salam Hai..
Walau macammana banyak pilihan kalendar..kalendar kuda tetap manjadi pilihan daku..

maiyah said...

wah sambil masak sambil tgk kelendar

atie said...

wah sedapnya..

tengok kalendar dah kenyang...

hai said...

salam Yan,
pasni kalo ketandusan idea leh la selak kalendar hehehe...

salam relevan,
hehehe..kalendar kuda yang kena siat hari2 tu nampak klasik...

salam maiyah,
ada plak kena sound ngan cik abang,apa kejadah sambil masak dok menelek kalendar....

salam atie,
kalo cam tu la, senang nak berdiet..tgk gambo je kenyang!!

um. masyitah said...

Salam Kak Hai
bestnya calender tu
air tangan YAM Tengku Puan Pahang...

abu muaz said...

bagus juga idea tu ya.

hai said...

salam um.masyitah,
yg kat kalendar ni antara beberapa resepi yang terdapat dlm buku makanan tradisional pahang,yang tengku puan hasilkan!!

salam abu muaz,
tu yang rasa tertarik!!

Mazru Majid said...

salam kak hai,
huhu nyelera sokmo la koi kala tengok kalendar tu kak hai..tengok kalendar je lapor perut..