Wednesday, December 9, 2009

TAK SAMPAI HATI!!

Beberapa bulan lepas sewaktu balik dari kerja,kereta suami dilanggar dari belakang.Nak kata cedera teruk tu,tak le sangat cuma nampak gak la kemek sikit dan alarm untuk nak detect halangan di belakang sewaktu reverse dah jadi sasau.....kadang asyik berbunyi,kadang tu senyap langsung!!Kebetulan orang yang melanggar tu kawan  sepejabat menyebabkan dia rasa serba salah untuk nak claim ngan kawan dia tu,sebab kereta kawan tu pun teruk gak ...Menurut suami,kawan dia tanya berapa dia perlu  bayar??Tapi dia tak sampai hati nak ambil duit kawan tu....saya mencadangkan pada dia,tak perlu ambil duit,suruh je kawan dia hantar ke workshop dan dia berurusan terus dengan tokey tu.....tapi suami kesian kat kawan tu, dah le kena repair kereta dia sendiri,nanti nak kena repair kereta kita pulak,sedangkan dia cuma berjawatan penghantar notis je........

Semalam sewaktu balik dari kerja,kereta dia kena langgar dengan motor pulak.Kejadian yang berlaku di tarffic light tu berpunca dari motor2 yang mencilok2 diantara kenderaan yang berhenti.Salah sebuah motor yang mencilok tu terlanggar motor lain, menyebabkan sebuah motor terlanggar bahagian kanan kereta suami ...bukan takat kemek malah goresan dari pedal motor tu melongkahkan catnya!!Penunggang motor yang terlanggar kereta suami tu terjatuh dan dia tak sampai hati lalu turun mengangkatkan motornya,sambil melihatkan kesan kecederaan keretanya...sempat lagi!!Katanya walaupun  nampak kesan pada keretanya ,tapi dia lebih kesiankan penunggang motor yang terlanggar keretanya tu sebab dia seorang tua yang dah berusia sangat!!

15 comments:

endiem said...

kesiannya..

YanDarwisy said...

Sedih baca n3 ni. moga2 ada hikmah disebalinya yg kita tak tahu tapi Dia Maha Mengetahui...

Pok Li said...

Semoga Allah mengganti dengan lebih baik

maiyah said...

aduh mak aii.. kekadg ada perkara yg mmg kita trpksa korbankan sket tapi Insyaalah suami akak tu mmg baik n gnjaran yg besar utknya

Fadh said...

kesiannye...

Webmaster@Echam said...

Simpati koi. Bawoklah dtg sini. Ada rodong wat ngecat kete kat umoh koi ni...

INTAN RH said...

errkkk...blh la koi langgar kete asben aok..hehe :P

eL said...

kalau saya pun tak sampai ati. hidap je la. insyaAllah, Allah akan beri akak sekeluarga sesuatu yg akak tak jangka kerana kelembutan hati suami akak tu.

Hashim Zabidi said...

kawan geli ati,sebab ada yang kata:
ada hiklmah disebaliknya,
minta tolong Allah lah,
akan dapat ganjaran,
ada macam-macam.

Yg rabak hubby aok.

Mazru Majid said...

baik amat org nye ye..

syahbandar87 said...

mulia sungguh hati pemandu kereta tu kan..skrng2nye berperikemanusiaan jg
:)

NorRa09 said...

sabarrr je...

relevan said...

Hehe Intan..paleh aok..langgar tak boleh lah..kala gesel2 takper..haha!

hai said...

salam buat semua..terima kasih atas komen2 yang diberikan...buat masa ni x nye rabak poket lagi le...sebabnya hok yang dulu pon x bereper lagi....tapi alhamdulillah,semalam dia baru je kabo gaji dia dah naik sikit...bulan ni akan dapat tunggakan gaji..sayangnya duit tu x dapat juga nak buat reper kete sebab dah termasuk bajet anak nak bukak sekolah ni...hehehe kesian dia!!!

Pencari sesuatu said...

ya Allah msh ade jgk org yg sunggh mulia hatinya ini ye dalam dunie ni yerk...satu penemuan baru ni....mdh2an selalu mndapat krdhaanNya...