Tuesday, January 17, 2012

AMBOIII!!SERONOKNYA DAPAT BAUCAR RM200........

Beberapa hari lepas anak saya Angah menelefon,memaklumkan yang dia dah dapat baucar RM200 yang diagihkan kepada semua pelajar IPT seperti yang dijanjikan kerajaan pada belanjawan yang lepas.Dia bercerita yang baucar tu hanya boleh digunakan di kedai buku "POPULAR" sahaja.(di tempat dia)Sebelum ni saya difahamkan yang duit tu hanya boleh digunakan untuk membeli buku sahaja,tapi kalau ikut kata Angah,boleh beli apa saja janji di kedai buku tu je.Maksudnya beli la apa saja,walaupun bukan buku....

Menurut Angah lagi,.ada yang memborong testpad dan kertas A4,boleh buat stok sampai 8 sem,,ada yang memborong segala jenis pen,highlight dan berbagai alat tulis,ada juga yang beli kamus bersuara....Kira ok la tu,ada kena mengena ngan student IPT,tapi ramai pelajar perempuan khasnya yang lebih berminat memborong novel,dan yang paling menyedihkan,bila Angah kata ada sorang kawan dia yang gunakan semua duit tu memborong coklat "cadbury"!!Mungkin budak tu dah terlebih kaya...dan tak tau nak beli apa,sebab semua dah ada kot!!

Bila saya tanya Angah,dahtu dia beli apa je??Dia kata dia tak tau lagi nak beli apa....sebab dia masih memikirkan apa yang sesuai untuk dia....jadi dia ke situ,sekadar mencuci mata dan melihat gelagat kawan kawannya yang sakan berbelanja!Saya cuma berpesan,pandai2 la membeli barang yang berfaedah untuk dia...saya percaya yang Angah memang seorang yang sangat berhemah berbelanja,dan anak saya yang paling cheti...dikalangan adik beradiknya....Emmmmm....tapi kalau Along,tak tau lagi!!!huhuhu...

**harap anak2 kita dapat menggunakan duit tu dengan berhemah....sebab mereka boleh dikategorikan sebagai golongan terpelajar!!tapi duit RM100 untuk pelajar sekolah rendah/menengah tu pun,ada je makbapak salahgunakan....ada ke patut beli henpon...kononya duit tu tidak la membazir sebab beli barang yang nampak/nyata!!Abis tu nak buat camna makbapak tak sekolah tinggi...hehehe....

9 comments:

marinahunny said...

Budak2 skrg ni mcm2 nk beli..kena pandai pikir jg kan kan..

hai said...

salam marinahunnny,
betul tu,sebenornya diorang rambang mata..duit free plak....tibai je,apa nak!!hehehe...

Echam said...

Salam Kak Hai..

Lame tak dengo kabo.. hehhehe

Hashim Zabidi said...

Duit RM500. Najib nak beri tu dah dapatkah belum? Ceritalah sikit macammana nak belanja.

hai said...

salam Echam,
koi sihat je...ngapa rindu ke?hahaha...koi pun lama x dengo kabo aok...sama le kita..bnyk ngat buah pulasnya...tunggu rajin baru nok memblog!!hehehe...

salam Pak Ngah,
bab duit RM500 ni...x pandai le koi nak ngabokan goner nok memblanjenya...sebabnya koi x dapat pun kuikuikui....

klcitizen cikgunormah said...

kalau saya di tempat diorang pun dalam usia segitu, saya beli coklat dan aiskrim kut banyak2... :D

hai said...

salam cikgunormah,
emm..saya sokong!!hehehe...tp anak saya tu mmg kudukut...sampai skrg ni pun masih sayang nak gunakan baucar dia....dia kata rambang mata!!emmm...200 je pun perasan cam 2000 la plak!!

NorRa2009 said...

Duit rm200 dah habis..beli ink printer..just like that...patut berilah rm500..haaa..haaa

NorRa2009 said...

kat kg ni sape baik dengan tok 4 mujurlah ...segera sket dapatnya rm 500 tu..kalau orang hijau putih...putih mata le...cisss